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Malgré la fessée des Pumas, Robertson reconduit en partie son pack

AUCKLAND, NOUVELLE-ZÉLANDE - 15 AOÛT : Scott Barrett (C) et le groupe courent pendant une séance d'entraînement des All Blacks de Nouvelle-Zélande à l'Eden Park le 15 août 2024 à Auckland, Nouvelle-Zélande. (Photo by Dave Rowland/Getty Images)

Le sélectionneur des All Blacks, Scott Robertson, a donné une chance de « se racheter » à ses avants jeudi, après avoir modifié la ligne arrière tout en conservant presque intacte la première ligne pour le deuxième match du Rugby Championship contre l’Argentine.

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Robertson a annoncé quatre changements pour la rencontre de samedi à Auckland, après la défaite surprenante de la semaine dernière contre les Pumas à Wellington (38-30), avec l’ex-capitaine Sam Cane également sur le banc. Trois des changements concernent les arrières, tandis que seul Tamaiti Williams remplace Ethan de Groot, blessé à la nuque, parmi les avants.

« Je pense qu’après un tel résultat, il est normal pour tout pack d’avants des All Blacks de chercher à se racheter. Et ils l’ont mérité », a déclaré Robertson à la presse.

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All Blacks bring in the big guns for Los Pumas rematch | The Rugby Championship

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All Blacks bring in the big guns for Los Pumas rematch | The Rugby Championship

Le buteur Will Jordan remplace Sevu Reece sur l’aile droite pour sa première titularisation depuis la Coupe du Monde de Rugby France 2023, après une opération à l’épaule. Caleb Clarke prend la place de son coéquipier des Auckland Blues, Mark Tele’a, sur l’aile gauche. Le centre expérimenté des Blues, Rieko Ioane, est rappelé pour remplacer Anton Lienert-Brown.

Malgré son intention de prendre sa retraite internationale à la fin de l’année pour rejoindre le club japonais Suntory Sungoliath, Sam Cane fait son retour sur le banc. La dernière apparition du vétéran aux 95 sélections remonte à la finale de la Coupe du Monde de Rugby en octobre dernier, où il a reçu un carton rouge pour un plaquage haut lors de la défaite 12-11 contre l’Afrique du Sud à Paris. Robertson a précisé qu’il souhaitait que Cane apporte de la sérénité en fin de match, un élément qui a fait défaut à Wellington la semaine passée.

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Les All Blacks ont alors subi leur troisième défaite contre les Argentins en 38 rencontres. Ils sont invaincus en 51 tests depuis 1994 dans leur forteresse de l’Eden Park où se déroulera leur prochaine rencontre face à l’Argentine samedi.

Le capitaine argentin Julian Montoya sera de retour à la tête de l’équipe pour tenter de réaliser l’exploit d’enchaîner deux victoires de suite contre les hommes en noir. Forfait lors de la première rencontre, il débute à la place d’Ignacio Ruiz (remplaçant) au milieu de la première ligne.

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Bien qu’il n’ait pas changé sa ligne arrière, le sélectionneur Felipe Contepomi a réorganisé son pack en faisant débuter Joaquin Oviedo au poste de numéro huit, après l’avoir promu depuis le banc. Juan Martin Gonzalez prend la place de flanker pour remplacer Oviedo, tandis que Marcos Kremer glisse en deuxième ligne aux côtés de Pedro Rubiolo.

Composition de la Nouvelle-Zélande contre l’Argentine :

15-B. Barrett – 14-Jordan, 13-R. Ioane, 12-J. Barrett, 11-Clarke – 10-McKenzie, 9-Perenara – 8-A. Savea (cap.), 7-Papali’i, 6-Blackadder – 5-Darry, 4-Vaa’i – 3-Lomax, 2-Taylor, 1-Williams

Remplaçants : 16-Aumua, 17-Tu’ungafasi, 18-Newell, 19-Lord, 20-Cane, 21-Ratima, 22-Lienert-Brown, 23-Tele’a

Composition de l’Argentine contre la Nouvelle-Zélande :

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15-Juan Cruz Mallia, 14-Matias Moroni, 13-Lucio Cinti, 12-Santiago Chocobares, 11-Mateo Carreras, 10-Santiago Carreras, 9-Gonzalo Bertranou, 8-Joaquin Oviedo, 7-Juan Martin Gonzalez, 6-Pablo Matera, 5-Pedro Rubiolo, 4-Marcos Kremer, 3-Lucio Sordoni, 2-Julian Montoya (capitaine), 1-Thomas Gallo

Remplaçants : 16-Ignacio Ruiz, 17-Mayco Vivas, 18-Joel Sclavi, 19-Franco Molina, 20-Tomas Lavanini, 21-Lautaro Bazan Velez, 22-Tomas Albornoz, 23-Bautista Delguy.

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J
JW 3 hours ago
How law changes are speeding up the game - but the scrum lags behind

so what's the point?

A deep question!


First, the point would be you wouldn't have a share of those penalities if you didn't choose good scrummers right.


So having incentive to scrummaging well gives more space in the field through having less mobile players.


This balance is what we always strive to come back to being the focus of any law change right.


So to bring that back to some of the points in this article, if changing the current 'offense' structure of scrums, to say not penalizing a team that's doing their utmost to hold up the scrum (allowing play to continue even if they did finally succumb to collapsing or w/e for example), how are we going to stop that from creating a situation were a coach can prioritize the open play abilities of their tight five, sacrificing pure scrummaging, because they won't be overly punished by having a weak scrum?


But to get back on topic, yes, that balance is too skewed, the prevalence has been too much/frequent.


At the highest level, with the best referees and most capable props, it can play out appealingly well. As you go down the levels, the coaching of tactics seems to remain high, but the ability of the players to adapt and hold their scrum up against that guy boring, or the skill of the ref in determining what the cause was and which of those two to penalize, quickly degrades the quality of the contest and spectacle imo (thank good european rugby left that phase behind!)


Personally I have some very drastic changes in mind for the game that easily remedy this prpblem (as they do for all circumstances), but the scope of them is too great to bring into this context (some I have brought in were applicable), and without them I can only resolve to come up with lots of 'finicky' like those here. It is easy to understand why there is reluctance in their uptake.


I also think it is very folly of WR to try and create this 'perfect' picture of simple laws that can be used to cover all aspects of the game, like 'a game to be played on your feet' etc, and not accept it needs lots of little unique laws like these. I'd be really happy to create some arbitrary advantage for the scrum victors (similar angle to yours), like if you can make your scrum go forward, that resets the offside line from being the ball to the back foot etc, so as to create a way where your scrum wins a foot be "5 meters back" from the scrum becomes 7, or not being able to advance forward past the offisde line (attack gets a free run at you somehow, or devide the field into segments and require certain numbers to remain in the other sgements (like the 30m circle/fielders behind square requirements in cricket). If you're defending and you go forward then not just is your 9 still allowed to harras the opposition but the backline can move up from the 5m line to the scrum line or something.


Make it a real mini game, take your solutions and making them all circumstantial. Having differences between quick ball or ball held in longer, being able to go forward, or being pushed backwards, even to where the scrum stops and the ref puts his arm out in your favour. Think of like a quick tap scenario, but where theres no tap. If the defending team collapses the scrum in honest attempt (even allow the attacking side to collapse it after gong forward) the ball can be picked up (by say the eight) who can run forward without being allowed to be tackled until he's past the back of the scrum for example. It's like a little mini picture of where the defence is scrambling back onside after a quick tap was taken.


The purpose/intent (of any such gimmick) is that it's going to be so much harder to stop his momentum, and subsequent tempo, that it's a really good advantage for having such a powerful scrum. No change of play to a lineout or blowing of the whistle needed.

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